Puddle jumper
26. 4. 2009
Puddle jumper
PUDDLE JUMPER
Antické víceúčelové plavidlo válcovitého tvaru s aerodynamikou navrženou pro cestování bránou. Každá loď je vybavena nejméně šesti drony. Motory, které se nacházejí po stranách a dodávají plavidlu potřebnou manévrovatelnost a rychlost, musí být před průletem bránou zasunuty do trupu lodi.
Puddle Jumper (pojmenovaný takto Majorem Johnem Sheppardem -- skutečné antické pojmenování není známo) má zabudované maskovací zařízení, které jej činí neviditelným jak pro obyčejné oči tak pro pokročilé detekční senzory. Maskování může být aktivováno během letu i po přistání kdy je zbytek systémů vypnut.
V Jumperu je místo pro asi tucet pasažérů, pro případ záchranné mise, včetně místa pro pilota a spolupilota v přední části lodi. Loď však není vhodná pro delší cesty, neboť se na ní nenachází žádná odpočívadla ani zařízení pro hospitalizaci zraněných. Plavidlo lze oddělit přepážkou na dvě části, přičemž v zadní části pro posádku jsou stále přístupny některé důležité systémy, jako je například zasouvání motorů.
Ačkoli může být Puddle Jumper pilotován ručním řízením, sekundárně jej lze ovládát i přes myšlenkové rozhrání. Dobrým příkladem je snadné zobrazení potřebných informací o geografické poloze na předním "skle" pouhým pomyšlením na ně. Centrální konzole se nachází na místě mezi sedadlem pilota a spolupilota a obsahuje modifikované DHD umožňující lodi přímý přístup k nejbližší Stargate a vytočení adresy. V okamžiku kdy se Jumper ocitne ve vzdálenosti několika metrů před bránou, automatické systémy převezmou řízení a navedou loď skrz horizont událostí.
V Atlantis je nejméně jeden hangár pro Puddle Jumpery.
S Jumpery se setkáváme hned v prvním dílu , od té doby se vyskytují téměř v každém další epizodě.
PUDDLE JUMPER

Puddle Jumper (pojmenovaný takto Majorem Johnem Sheppardem -- skutečné antické pojmenování není známo) má zabudované maskovací zařízení, které jej činí neviditelným jak pro obyčejné oči tak pro pokročilé detekční senzory. Maskování může být aktivováno během letu i po přistání kdy je zbytek systémů vypnut.
V Jumperu je místo pro asi tucet pasažérů, pro případ záchranné mise, včetně místa pro pilota a spolupilota v přední části lodi. Loď však není vhodná pro delší cesty, neboť se na ní nenachází žádná odpočívadla ani zařízení pro hospitalizaci zraněných. Plavidlo lze oddělit přepážkou na dvě části, přičemž v zadní části pro posádku jsou stále přístupny některé důležité systémy, jako je například zasouvání motorů.

Loď může dosahovat úchvatných rychlostí -- ale co je snad ještě působivější je schopnost zabrzdit takřka na místě (například při návratu na atlantis po průletu bránou).
V Atlantis je nejméně jeden hangár pro Puddle Jumpery.
S Jumpery se setkáváme hned v prvním dílu , od té doby se vyskytují téměř v každém další epizodě.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář